Thursday, October 14, 2010

LAPORAN POLIS KERANA CEMBURU ?


RAHIMI DAN RASHID RASA TIDAK DIHARGAI ?

Aku bukan jenis orang yang suka menuduh atau membina andaian. Aku tak suka pening memikir sesuatu yang tak pasti. Tapi bila kawan aku menelefon dari Kota Bahru petang tadi aku jadi goyang juga.

Aku rasa macam ada juga munasabahnya.

" Mengapa tandatangan pada Jun 2008, baru sekarang report ?"

" Kalau pada tahun 2008 takut, mengapa sekarang tak takut?"

Ini dua soalan aku tak mampu jawab. Kawan aku kata asalnya Rahimi dan Rashid adalah sebahagian daripada ' tenaga kerja' Nuar Brahim. Mereka memang buat akuan bersumpah itu dengan rela sebab nak selamatkan Nuar Brahim.

Mereka sendiri ' ada hubungan intim ' dengan Nuar ni. Masing masing saling mengetahui dan tidak ada masalah ' bermadu '.
( Ini kawan aku yang kata ..)

Mereka buat keputusan belot apabila Nuar Brahim ada kekasih baru. Nuar Brahim beralih angin. Nuar Brahim memilih graduan luar negara yang memang banyak ' pengalaman'.
Kawan aku kata yang baru ni memang macho. Ahli sukan, berpendidikan dan up to date.

Bila mula hubungan dengan mamat baru ni Nuar Brahim macam lupa diri. Konon kata kawan aku, lawatan mengejut ke luar negara yang Nuar Brahim pergi jarang mamat ni tinggal.

Nuar Brahim bagi alasan kemahiran komunikasi mamat ni hebat.
Itu yang terpaksa mengikut tu.

Rashid dan Rahimi tak boleh terima kenyataan. Mereka dah korban banyak. Tiba tiba dikatakan tidak layak. Itu yang mendorong mereka membuat laporan polis. BALAS DENDAM.

Ini kawan aku katalah. Buat masa ni aku tak komen. Korang fikirlah..

2 comments:

udanggalah said...

Tolong bagitau kat kawan tu...memanglah adat dunia dah dapat yang baru yang lama tak dihargai lagi,tapi bukan semua orang begitu..

Quantum Metal Consultant said...

Mcm fitnah...

Tapi pengalaman kita menunjukkan memang puak pas boleh merapu tahap tu...

Itu belum ditokok dng 'arsenik' DLL...

Tak tumbuh tak melata...

Niat mereka hanya satu, rakyat marah, benci Dan bangun memberontak untuk merampas putrajaya setelah mereka tahu untuk menang di pru sudah mustahil..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...