Thursday, October 14, 2010

WAN ZIZAH..BANGUNLAH SEMBAHYANG MALAM


SEMOGA ALLAH BERIKAN KEKUATAN DAN PETUNJUK

Ada ketikanya, ada keadaannya kita sebagai hamba ALLAH benar benar tidak berdaya. Kita tak mampu, kita tak larat. Masa inilah kita akan dihamparkan dua jalan.

1. Jalan ALLAH di mana kita bertindak dengan meletakkan ALLAH di hadapan kita

2. Jalan IBLIS di mana kita bertindak atas kepentingan diri atau kepentingan dunia.

Inilah keadilan ALLAH TA'ALA. DIA tahu kita makhluknya yang lemah. DIA tak bagi kita bayak pilihan. DIA tahu kita akan pening dan keliru.

DIA bagi kita dua pilihan je. Semua manusia sama selain Rasullullah saw. Nik Aziz, Nuar Brahim hatta Kit Siang dan Karpal Singh.

Sama juga dengan madu Azmin Ali , Wan Zizah. Sama. Dulu ALLAH bagi dia pilih. Nak kahwin dengan pilihan keluarga atau kawin dengan Brahim. Wan Zizah pilih kawin lari dengan Nuar Brahim dan tinggalkan keluarga yang derita.

Wan Zizah orang kuat. Dia tabah. Aku rasa sekali ini Wan Zizah kena buat pilihan sekali lagi. Tapi ini bukan lagi soal kawin lari. Kawin lari perkara kecil.

Ini soal sebuah negara. Ini isu sebuah tamadun yang sedang terganggu ' pembangunannya'. Di tangan Wan Zizah ada PERTANGGUNGJAWABAN yang amat besar.

Wan Zizah ada kuncinya. Wan Zizah adalah penyelesaiannya. Sebab itu aku menyeru Wan Zizah ' tolonglah, bangunlah malam, sujudlah kepada TUHAN RABBULJALIL , mohonlah pertolongan kerana ALLAH adalah satu satunya Penolong.

Tampillah dengan berani, Wan Zizah dah menempuh macam macam. Satu kenyataan akan merungkai segala persoalan. Jika kasihkan Nuar Brahim jangan benarkan dia sesat terus.
Cukuplah kerosakan yang telah dilakukannya. Berilah Nuar Brahim ruang untuk bertaubat dan perbaiki diri.

Sujudlah Wan Zizah. Mohonlah kepada ALLAH. Mudah mudahan ALLAH berikan petunjuk atau pilihlah kehancuran yang dicipta oleh tangan Wan Zizah sendiri. Na'uzubillah.

1 comment:

Anonymous said...

Saya yakin.., andai Kak Wan Azizah benar2 mengikhlaskan diri kepada Allah..., serah segala2nya kepada Allah.... kemudian Kak Azizah cuma menyatakan yang benar apa yang ada dalam hati Kak Azizah, jiwa Kak Azizah akan kembali tenang. Satu bebanan akan terus hilang.

Tiada guna menggalas suatu yang begini besar kesannya kepada negara dan rakyat. Kak Azizah tahu apa yang sebenarnya... just let it go...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...