Friday, December 3, 2010

IDRIS AHMAD TAK JADI CALON DI BUKIT GANTANG

" HANG PULUNLAH KAT HANG ZAKARIA, HANG PULUNLAH.."


KELUARGA MEMPUNYAI SEJARAH HITAM

Antara tokoh PAS yang paling gila nak jadi calon ialah Idris Ahmad.Sebab itu akhir akhir ini, Idris Ahmad hari hari buat kenyataan. Walaupun sebahagian kenyataan tu menampakkan bodoh dia.

Apakah perkataan paling signifikan dengan Mamat ni ?MEREMPAT.
MENGAPA ? Idris ni lahir dan dibesarkan di Kampung Sungai Petai, sebuah kampung dalam Parlimen Bukit Gantang.

Penduduk di kampung ni semuanya Melayu. Pada tahun 50an,60an dan 70an, rata rata penduduk kampung ni hidup susah,MEREMPAT seperti perkataan yang Idris suka guna.

Tapi di tengah kemiskinan tu ada satu keluarga KAYA. Orang kampung panggil dia HAJI MAT SUNGAI PETAI. Alim dan kaya raya. Dialah yang mengasaskan PAS di kampung tu. Orang kampung hampir semuanya menyokong PAS ( Sampai sekarang dah kurang dah )

Banyak orang kampung yang sesak boleh mengadu dengan dia, tapi kena sandarkan tanah. Akhirnya sebahagian tanah di kampung tu jadi tanah dia.

Orang kampung yang kehilangan tanah, pergi ke Tanah Rancangan Felda, mulakan hidup baru.

Sebab itu Idris suka perkataan MEREMPAT. Dia dah biasa tengok Melayu merempat. Bezanya Melayu MEREMPAT yang dia tengok di kubu PAS .

Yang menarik untuk kita renungi ialah KELUARGA KAYA RAYA DI TENGAH TENGAH MELAYU MEREMPAT ITU IALAH KELUARGA IDRIS.YA ..KELUARGA IDRIS AHMAD YANG SEKARANG NI DAH BERPECAH BELAH AKIBAT BEREBUT HARTA PUSAKA BAPAK DIA.

Maka aku yang jahil agama ni pun tertanya jugak, Rasullullah wafat tanpa harta, sahabat sahabat semuanya meninggal dalam keadaan ' TIDAK BERHARTA '. Ulamak PAS meninggal dalam keadaan kaya raya sehingga anak anak bergaduh.

Sebab itu aku nak nasihatkan Idris ni, kadang kadang bila kita terlalu banyak bercakap, KITA LANGSUNG TAK ADA PELUANG MENILAI DIRI..



1 comment:

Anonymous said...

bertaubatlah... kerna azab neraka itu benar..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...