Friday, December 17, 2010

MUJAHID TIPU ORANG PARIT BUNTAR

" HANYA WAKIL MENJENGAH KAMPUNG "


MENGAKU KONVENSYEN ESOK KONVENSYEN PAS

Aku hari ini ke Bagan Tiang. Satu kampung dalam Parlimen Parit Buntar. Rupa rupanya Dr Zambry dah datang ke sini. Ke Masjid. Jadi percakapan juga Dr Zambry apabila dia dikatakan tak macam MB. Makan ' taruh atas '. Bersembang macam orang kampung.

Tapi ada kenyataan yang tak sedap dengar . " Kalau orang UMNO sini macam tu, mampus PAS ". Kata dia oranglah.

Tapi bukan itu yang aku nak cerita. Aku nak cerita bagaimana Mujahid sudah tipu PAS Parit Buntar. Dia kata Konvensyen Pakatan esok lusa ni sebenarnya adalah Konvensyen PAS. DAP dan PKR tumpang je.

Sebab itu dia suruh orang PAS Parit Buntar pakai baju PAS. Biar nampak gah sikit.
Dia bagitau kat orang Parit Buntar, " Pakatan ni kalau tak ade PAS alamat tak boleh menanglah."

" Masa depan Pakatan ni betul betul di tangan PAS ". Katanya.

Aku tak respon sangat cerita ni, tapi aku tanya diaorang,

" Rajin Mujahid masuk no..? ".

Jawapan diaorang yang aku syok dengar ,

" Wakil dia adalah. Dia tak sempat, PAS pun dia kena jaga, DAP dia kena tolong, PKR dia kena tengok ",.

" Dengar cerita dia mungkin jadi Menteri kot ",kata dia orang lagi.

Aku kata, "mungkinlah kot. Menteri di Thailand ".

Dalam perjalanan balik, aku terfikir juga. Betapa malangnya orang Parit Buntar. Pembangunan hanya berlaku di Bandar Parit Buntar. Kampung kampung masih di takuk lama. Tiada perubahan sama sekali.

Yang sedihnya , bagaimana mudahnya sebahagian daripada mereka ditipu oleh orang yang kononnya perjuangkan agama.

Aku rasa kalaulah orang UMNO Parit Buntar tidak banyak politiking, letakkan UMNO di depan, aku yakin sangatlah , bukan setakat Parlimen bahkan semua kerusi di situ pasti dapat dirampas.


1 comment:

Bahtera Merdeka said...

Bro,

Dulu betullah org2 Parit Buntar boleh ditipu dikelentong oleh PAS.

Tapi hari ini dah ramai penyokong meninggalkan parti itu sebab depa dah nampak Pas hanya jadi barua DAP dan kuda kepang Nuar Berahim jer..

Depan dah banyak baaca surat khabar dan dah ada internet kat rumah.

Yang paling ketara anak2 generasi muda semakin ramai berasa jijik nak ikut program Pas. Depa kata tak habis2 mencaci UMNO. Sedangkan depa nampak UMNO tak buat salah apapun pada rakyat Malaysia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...