Friday, December 24, 2010

MAZLAN ALIMAN TAK JADI CALON

" KUDA TUNGGANGAN DAP "


DIA DIMINTAK BUKTI KEBOLEHAN DAHULU

Sewaktu Konvensyen Pakatan 2 baru baru ini memang nama dia naik. Kit Siang sayang Mazlan Aliman ni macam sayang kepada Guan Eng.

Korang tau tak? Sewaktu PRK Hulu Selangor, Mazlan Aliman kantoi dah sekali. Dia janji nak kumpulkan 5000 orang peneroka untuk menyambut Kit Siang, yang ada cuma lebih kurang 100 orang lebih.

Semasa di Sungai Tengi aku ada sama. Ramai peneroka bercakap menggunakan teks yang Mazlan sedia. Ada jurucakap cuba menangis nak gambarkan kekejaman Felda tapi tak jadi.

Ramai yang datang tu, datang dari seluruh negara. Masa Mazlan bercakap Kit Siang buat buat baca sesuatu. Kemudian Kit Siang bercakap.

Ada lah 5 minit. Isinya ' MARI KITA BUNUH UMNO ! ! '. Itu je yang dia cakap.

Mazlan Aliman sejak itu dilanda malu. Dia tak kan jadi calon selagi Felda tak dapat dihancurkan. Ini bukan dendam DAP.

Ini dendam Lee Kuan Yew yang satu masa bawak keluar Singapura kerana ' PERCAYA NEGARA YANG DIPIMPIN OLEH ORANG MELAYU TAK KAN MAJU '.

Felda adalah lambang kejayaan. Korang bayangkan daripada susah dan miskin setiap orang Melayu dapat tanah yang nilainya amat tinggi. Dapat kebun dan dapat tapak rumah.

Kebijaksanaan Kerajaan kerana ' peserta felda sendiri bertungkus lumus majukan ladang mereka. Felda hanya bantu '. Memang Kerajaan rancang begitu supaya umat Melayu rasa bangga kerana berdikari. Ini latihan yang baik untuk mereka.

Kesannya , ada ramai peneroka berjaya. Anak anak mereka jadi cemerlang.

Kerajaan BERIKAN MEREKA KAIL. KERAJAAN TIDAK BERI MEREKA IKAN.

Percayalah DAP menyambung dendam Lee Kuan Yew. Mazlan Aliman menjadi kuda tunggangannya.


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...