Saturday, December 11, 2010

JANJI NUAR BRAHIM STABILKAN PARTI

" TERPAKSA MEMPERHAMBAKAN DIRI DEMI SURVIVAL POLITIKNYA "


JANJI YANG TAK AKAN TERTUNAI

Beberapa hari lalu Anwar ada keluarkan kenyataan sebagai respon kepada ' kononnya' rakan twitter dia. Anwar kata dia janji akan stabilkan PKR sebagai persiapan menghadapi PRU 13.

Aku nak mengajak korang melihat perkara ini dari dua sudut.

1. Makna stabil ialah tetap, mantap, teguh, kuat, tahan, tidak berubah ubah. Jika Nuar tahu makna sebenar ' stabil' maka Nuar sebenarnya sedang menipu diri.

PKR tidak akan stabil. PKR akan bertambah hancur dan sedang menunggu malaikat maut mencabut nyawanya. Tak sempat PRU 13. Bahkan ramai berpandangan Nuar Brahim sendiri sentiasa tidak stabil.

Ada cakap cakap bahawa Nuar Brahim akhirnya akan lari kerana takut terhadap ' kesnya'.

2. Ada usaha yang sangat kuat dalam kalangan pembangkang untuk menghancurkan Nuar Brahim. Penggantungan Nuar Brahim di Parlimen adalah strategi DAP. PAS juga amat benci kepada Nuar Brahim kerana dikatakan ' menjajah ' Nik Aziz.

Pakatan melihat Nuar telah berjaya digunakan sepenuhnya bagi memecahbelah orang Melayu. Itu saja fungsi Nuar Brahim. Selepas ini Lim Kit Siang akan menjadi ' KHALIFAH ' bagi Pakatan.

Jadi sebab itulah Nuar telah meminta ' balacinya' mengemukakan pandangan tentang perlunya PKR distabilkan. Dengan sendirinya NUAR ada sebab untuk berjanji. Itu je.

Persoalannya adakah janji Nuar Brahim akan memulihkan ' namanya'? Kita tunggulah..



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...