Monday, December 20, 2010

PENDUDUK LUBUK MERBAU MERAYU

" KEHILANGANNYA MENJADI MISTERI "


SEGERAKAN PILIHANRAYA..

Ini aku sendiri yang dengar. Sekumpulan penyokong PAS Lubuk Merbau datang berjumpa aku baru baru ini sewaktu kenduri kahwin di Kampung Laneh.

Dia orang tanya aku kalau kalau ada cara nak cepatkan pilihanraya, sekurang kurangnya untuk DUN Lubuk Merbau. Tak tahan dia orang menghadapi rakyat di kawasan Lubuk Merbau yang asyik bertanya janji janji yang dia orang beri masa kempen 2008.

" Kami ni jadi mangsa Hj Zainuddin. ( YB Sekarang-PAS ). Dia tabur janji kami kena jawab."kata salah seorang dari mereka.

"Masalahnya Hj Zainuddin dah setahun tak buat perjumpaan. Dia ada masa ceramah, macam orang lain, kemudian hilang. Masa banjir di Kg Gapis, bayangpun tak nampak ", kata yang lain pula.

Inilah cakap cakap di Lubuk Merbau sekarang. Rakyat seakan tidak diwakili. Wakil Rakyat yang menjanjikan bulan bintang sebenarnya hanya wujud pada 3 bulan pertama sahaja.

Ada pandangan mengatakan bahawa Hj Zainuddin memang tak berani balik ke Lubuk Merbau kerana terlalu banyak janji yang tidak ditunaikan.

Aku bagitau dia orang, " Sabarlah, akan sampai masanya nanti kita perbetulkan kesilapan 2008. Kita akan pastikan nanti segala kepalsuan mereka akan terhukum "


1 comment:

Megat Alam Gempita said...

Dia menang sikit dulupun sebab undi protes penduduk pada UMNO, la ni ramai dah sedar YB ni hanya ularmak bisu yg tak bersuara meskipun melihat si Nizar gila meroyan dok mencabul hak Melayu, Islam dan Sultan kerana sedap ditonggengi Harbi DAP.

MP Padang Rengas pulak mulut dan tindakan tu jgn capui lagi kalau nak ambik balik Lubuk Merbau!

MP Kuala Kangsar dah nak pencen jgn lupa lawat kawasan tu yer rindu bebenor Teman kat miker.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...