Friday, December 3, 2010

JIKA MASA BOLEH DIPUTAR

" KEBANYAKAN PENIPU TAKUT BERTENTANG MATA "


MALANGNYA AKU LAMBAT MENGUASAI TEKNOLOGI

Aku ni bukan jenis orang yang mudah menyesal. Tapi perkara ini memang aku kesali. Aku kesal kerana tidak merakam ucapan Nuar Brahim di dua tempat berbeza yang dengan jelas menggambarkan betapa ' PENIPUNYA ' NUAR BRAHIM NI.

Yang aku kesali ialah kerana ' PENIPUANNYA DAH JADI BAHAYA DAN MENJEJASKAN KETENTERAMAN NEGARA '.

Menjelang PRU 12 :

Tempat : Kampung Station, Kuala Kangsar
Sasaran : Pengundi Cina dan India
Masa : 4. 30 petang
Isi Ceramah : 1. Ketidakadilan BN.

Janji :

1. Timb. Perdana Menteri Cina
2. Menteri Besar Cina
3. Pegawai Daerah Cina
4. Pengetua dan Guru Besar Cina dan India
5. Menghapuskan DEB

Tempat : Lubuk Merbau, Kuala Kangsar
Sasaran : Pengundi Melayu
Masa : 9.00 malam ( Hari yang sama )
Isi Ceramah : Ketidakadilan BN

Janji:

1. Menghapuskan kemiskinan orang Melayu
2. Menghapuskan nepotisme, kronisme
3. Menghapuskan rasuah pimpinan UMNO
4. Mempastikan Ketuanan Melayu dipertahan
5. Mempastikan penguasaan ekonomi orang Cina disekat.


Pada masa itu aku tak bersedia. Inilah kesannya. Bagaimanapun aku nak korang tahu, percayalah, yakinlah Nuar Brahim memang Tuhan utuskan untuk kita jadikan pedoman memang ada orang yang Tuhan sesatkan setelah diberi peluang beriman.



1 comment:

Dot said...

assalamu'alaikum tuan,

sebab tu aku kata aku tak pernah sangsi dgn tindakan Tun memecat nwar berahi ni dulu, kini & selamanya!

siapa2 yg pernah dengar nwar berceramah di dua tiga tempat pada hari yg sama @ hari2 lain, PASTI dapat dengar banyak kata2nya yg berbolak-balik & berpusing2 mcm keling mabuk!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...